WISE TREKKING - לטייל בחוכמה

דף הבית | הרשמה | התחבר
שני, 2024-05-20, 6:05 PM
ברוך הבא אורח | RSS
[ הודעות חדשות · משתמשים · כללי הפורום · חיפוש · RSS ]
  • 1 מתוך 1דף מספר
  • 1
פורום-forum » טיולים בחו"ל - treking out of israel » מסלולי טיול קצרים - short treks » טיול של 4 ימים בירדן בין אזור רג'ף וערנדל (Wadi Abu Orouq-Saif-Aheimar-Wadi Rakia-Al Seeq-Khumela-Gseib)
טיול של 4 ימים בירדן בין אזור רג'ף וערנדל
EliTheHikerDate: ראשון, 2023-04-16, 2:08 PM | Message # 1
Main Administrator
Group: Administrators
Messages: 458
Status: Offline
שלום לכולם,

תיאור הטיול באופן כללי:
באפריל 2023, הצטרפתי לטיול מאורגן של חברת רדיוס טיולים שתוכנן להיות בין חומימה ולערנדל, אף בפועל בגלל מגבלות ואילוצים ירדניים בהפתעה, היום וחצי הראשונים השתנו לאזור מורדות רג'ף. הטיול כלל בתוכו נסיעה באוטובוס, טנדרים, רכיבה על גמלים (למי שרצו) ולינות שטח בסגנון בדואי עם אוהלים קטנים או באוהל המרכזי. בטיול השתתפו כ 17 מטיילים עם מדריך ישראלי, מדריך ירדני ושוטר שליווה אותנו בנסיעה, כאשר צוות לוגיסטיקה משתנה העבירו את כל הציוד בין נקודות הלינה, פגשו אותנו בצהרי היום לארוחות צהריים ודאגו גם לארוחות בוקר וערב מגוונות בכל תנאי מזג האוויר. סה"כ, הלכנו כ 53 ק"מ עם כ 1400 מטר עליות/1800 מטר ירידות כאשר רוב המסלול נע בגבהים בין 250-550 מטר. תוואי השטח כלל הליכה בנחלים עם מעקפי אבנים, ואדיות, חולות, דיונות והרים ולא כלל קטעים טכניים או קשים במיוחד כך שהתאים בהחלט לאוהבי לכת כפי שהגדירה החברה המארגנת. חלק מטיול (היום הראשון, השני והרביעי) כללו חלקים משביל חוצה ירדן Jordantrail. כדי להיכנס לירדן, נדרשת ויזת תייר שהוסדרה במקרה הנ"ל על ידי חברת התיירות מול סוכן ירדני ישירות.

מקורות מידע:
1) תיאור המסלול כפי שמתואר בחברה המארגנת
2) סיכום, מפות ומידע על ה JORDANTRAIL ובמיוחד החלקים 702 , 704.
3) סיכום של טיול דומה לתכנון המקורי באתר MASA
6) מידע כללי ונהלים שקשורים לירדן במשרד החוץ הישראלי
7) מידע כללי במשרד התיירות הירדני
8) אפליקציה של מזג אוויר WINDY שהייתה הכי אמינה במיוחד במערכת הגשם.
9) מזג האוויר באתר ACCUWEATHER ב Gharandal

קישורים מרכזיים:
1) מיטב התמונות מהטיול בגוגל פוטוס.
2) סיכום הטיול בוידאו ביוטוב
3) הקלטת כל מסלול ההליכה בALLTRAILS
4) הקלטת כל מסלול ההליכה בWIKILOC (עם קטע קישור לא רלוונטי)

עלויות:
1) כ 2830 ש"ח לחברה המארגנת.
2) אגרת מלגם מעבר גבול של כ 106 ש"ח בצד הישראלי.
3) טיפים למדריך הישראלי והירדני (למרות שטיפים למדריך הירדני היו כלולים).
4) דלק עד אילת וחזרה.
5) ביטוח שכולל כיסוי של ספורט אתגרי בגלל הנסיעה ברכבי שטח.
סה"כ עלות מוערכת לכל מטייל: כ 3200 ש"ח כולל הכל.

תמונת הקבוצה:



פרופיל הגבהים בכל 4 הימים:



סיכום לפי ימים:

הקדמה:
נפגשנו במעבר גבול יצחק רבין בסביבות 7:30 ואחרי פגישה עם כל חברי הקבוצה, המדריך הישראלי עופר ותדרוך קצר, התקדמנו אל המעבר גבול שנפתח ב 8:00. לאחר מעבר חלק יחסית בשני הצדדים, חיכה לנו אוטובוס שלקח אותנו לתחילת המסלול. מהר מאוד התברר שהירדנים לא אישרו את התכנון המקורי ברגע אחרון ולכן במקום להתחיל בחומימה, נסענו לנקודת מפגש אלטרנטיבית שבה חיכו לנו הנציג של רדיוס הוד, הצוות הלוגיסטי עם ארוחות צהריים ארוזות, המדריך הירדני בשם עיסה ומספר טנדרים להעברת ציוד ומטיילים. העברנו את התיקים אל הטנדרים והתחלנו לנסוע לתחילת המסלול החליפי ביובלים התחתונים של הרי רג'ף. בסביבות 11:30 הגענו לתחילת Wadi Orouq ולאחר התארגנות מהירה ופרידה מהרכבים, הטיול התחיל.

יום 1: - Border-Wadi Abu Orouq-Al Saif

מסלול הליכה בפועל ביום הראשון



מיקום נקודת הלינה: 30.189745N, 35.292924E בגובה של כ 540 מטר.
זמנים - שעת התחלה - 12:00, שעת סיום - 18:30.
משך הליכה - כ 6:30 שעות.
מרחק הליכה - כ 13.5 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר - כ 250 מטר עליות/250 ירידות
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 555 מטר , גובה מינימלי כ 430 מטר.
הקלטת המסלול בויקילוק
הקלטת המסלול באולטרייל
התמונות בגוגל פוטוס

תמונות נבחרות:
 

סיכום היום:
התחלנו ללכת במורד הנחל הרחב ובמהרה עברנו ליד פחוני בדואים עם ילדים ועזים סקרניות ותצורות סלע מגוונות עד שהגענו אחרי כ 1 ק"מ לאבני חול צבעוניות מסוגים שונים והפתעות נוספת. הדרך הצבעונית נמשכה כחצי ק"מ עד לנקודת המפגש עם יובל של הנחל ובה פנינו ימינה ובמהרה הגענו על הנביעה Ain Al-Orouq של מים צוננים ונעימים. הנחל הפך לשופע בצמחים ועצים מגוונים ומעניינים. אחרי כ 1 ק"מ, עיסה שקל לחתוך ישירות, אך החום הכריע לטובת ההליכה הנוחה בנחל על חשבון תוספת ק"מ וכך המשכנו כ 2 ק"מ עד שפנינו דרום מערבה והתחלנו לעלות. הנוף השתנה במהרה והחום הכבד אילץ אותנו לעשות יותר הפסקות מהמתוכנן. אחרי כ 1 ק"מ, ירדנו אל הנחל ובמהרה עלינו שוב כדי לקצר דרך משטח יפה עד שירדנו שוב אל הנחל. הליכה של כ 1.5 ק"מ הובילה אל החיבור עם נחל Al-Saif המרכזי והירוק ואחרי הליכה מהירה ומנהלתית של כ 2.5 ק"מ על שבילי גיפים, הגענו אל המחנה הנודד שהצוות הלוגיסטי כבר הקים במלואו והמשיך להתעסק בהכנת ארוחת הערב. סיימנו את ההתארגנות האישית והתכנסנו באוהל המרכזי כדי לשתות תה, לאכול ארוחת ערב ולעשות שיחת הכרות בין המטיילים. למי שעוד נשאר כוח ורצון, הייתה הזדמנות לחפש עקרבים צהובים רחוק מהמחנה ולהנות מהכוכבים הנוצצים לפני שכולם התפזרו לישון.

יום 2: - Wadi Hur-Al Saif and Aheimar-Regana sand dunes

מסלולי הליכה בפועל ביום השני:
חלק ראשון:


חלק שני:



מיקום נקודת הלינה: 30.020623N, 35.200116E בגובה כ 350 מטר.
זמנים חלק ראשון - שעת התחלה - 7:30, שעת סיום - 11:00.
זמנים חלק שני - שעת התחלה - 12:30, שעת סיום - 19:00.
משך הליכה - כ 10:00 שעות.
מרחק הליכה חלק ראשון - כ 6.5 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר חלק ראשון - כ 50 מטר עליות/200 ירידות.
מרחק הליכה חלק שני - כ 9.5 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר חלק שני - כ 200 מטר עליות/200 ירידות.
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 550 מטר , גובה מינימלי כ 350.
הקלטת המסלול - חלק ראשון בויקילוק
הקלטת המסלול - חלק ראשון באולטרייל
הקלטת המסלול - חלק שני בויקילוק
הקלטת המסלול - חלק שני באולטרייל
התמונות בגוגל פוטוס

תמונות נבחרות:
 

סיכום היום:
אחרי ארוחת בוקר מצויינת, התארגנות מהירה ושיחת עדכון, יצאנו אל הדרך צפונה דרך ואדי חור הרחב, אך דל בצמחייה ואחרי כ 3 ק"מ נתקלנו בסכר מלאכותי שאגר היטב את מי השיטפונות לבריכה מרשימה שאיפשרה לעשות רחצת בוקר למי שרצו. משם התחילה ירידה מתונה עד שהתחברנו במהירות חזרה אל ואדי Al Saif ואיתו המשכנו להתקדם צפונה כ 2 ק"מ נוחים עד שהגענו אל נקודת המפגש הצפוייה עם הטנדרים שהיו צריכים להעביר אותנו בחזרה אל המסלול המקורי המתוכנן. לאחר איחור קל של כחצי שעה ומנוחה טובה, הם הגיעו בסביבות 10:45 וזכינו לחווית נסיעה בשטח וכביש של כ35 ק"מ שארכה כשעה וחצי וכך הגענו אל היעד בסביבות 12:15. במקום חיכו לנו יואל, הוד והצוות הלוגיסטי עם מקרר של שתייה קרה כדי להעביר את השעות החמות בצל עם ארוחת צהריים טובה ומנוחה. חלקנו ניצלנו את הזמן כדי לחקור את הערוצים הסמוכים כאשר באחד מהם התגלה גב מים, קירות צבעוניים ותצפיות נהדרות. חזרנו אל נקודת הכינוס ולאחר ארוחת הצהריים ומנוחה קצרה, ניצלנו חלקנו את השעה וחצי שנותרה כדי ללכת דרומה בערוץ המרכזי ששמו Wadi Aheimar (שממנו היינו אמורים להגיע בתוכנית המקורית) כ 1.5 ק"מ לכל כיוון. הערוץ התגלה במהרה כקניון מרשים של צורות, צבעים ואפילו חריטות יווניות עתיקות. חזרנו אל המחנה בסביבות 15:45 רק כדי לגלות שכל הציוד כבר קופל ונסע עם הג'יפים ושהם שכחו להשאיר מספיק מים למטיילים בגלל היום החם. למזלנו, עיסה רץ מהר והצליח להגיע לנקודה עם קליטה במהירות כדי לעצור את הג'יפים וכך בסביבות 16:15 התחלנו ללכת דרומה בWadi Aheimar כאשר חלקנו ברגל וחלקנו על גמלים ולאחר כרבע שעה נפגשנו עם עיסה, הג'יפ שחזר והמים. בזמן החיפושים אחרי עיסה, מצאנו חרדון צב מרשים שצפה במתרחש מהצד וברח אל המחסה ברגע שהתקרבנו אליו. אחרי כחצי ק"מ, עלינו על הגדה המערבית ופנינו מערבה לעבר הדיונות הצבעוניות של Regana שנראו היטב כבר מרחוק. בדרך עברנו דרך כמה קניונים מרשימים ופריחה מדברית של יחנוק המלחות, זחלים צבעוניים וטופול אדום. ההליכה המגוונת ולא פשוטה של כ 5 ק"מ דרך דיונות מדהימות ומיוחדות הובילה בסופו של דבר לנקודת הסיום המתוכננת עם ציורי סלע נבטיים עתיקים. בגלל הצפי למערכת גשם רצינית למחרת אחרי הצהריים, הוחלט לקצר את היום הליכה של מחר ולהתקדם בג'יפים כ 4 ק"מ צפונה לנקודת לינה חליפית. הבעיה הייתה שרק ג'יפ אחד הצליח להגיע עד אלינו וכך התחלקנו ל 2 קבוצות, כאשר הקבוצה השנייה המשיכה ללכת עוד כ 2 ק"מ עד שהג'יפ חזר לנגלה שניה. זה נתן הזדמנות להתבונן בחיות שיוצאות לקראת הערב (שועל חום-אפור שלא צולם) וחיפושית זבל עקשנית שבנתה לעצמה מחסה אגירה. הגענו אל המחנה לאחר נסיעה מפחידה עם הטנדר ולאחר התארגנות וארוחת הערב שעלתה קומה (בגלל הרוח והחול), התפזרנו לישון. בלילה היה גשם קצר ומפתיע שבהחלט רמז לנו על מה שהולך לבוא למחרת.

יום 3: - Wadi Rakia-Al Seeq-Khumela

מסלול הליכה בפועל ביום השלישי:



מיקום נקודת הלינה: 30.062965N, 35.243620E בגובה כ 350 מטר.
זמנים - שעת התחלה - 7:00, שעת סיום - 13:00.
משך הליכה - כ 6:00 שעות.
מרחק הליכה - כ 11 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר - כ 300 מטר עליות/250 ירידות
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 450 מטר , גובה מינימלי כ 350.
הקלטת המסלול בויקילוק
הקלטת המסלול באולטרייל
התמונות בגוגל פוטוס
מופע הברקים ביוטוב
בזמן הסופה שומרים על אופטימיות באוהל המרכזי ביוטוב

תמונות נבחרות:
 

סיכום היום:
קמנו הבוקר יותר מוקדם מהרגיל, כדי להספיק לחצות 2 נחלים גדולים לפני הגשם מחשש לשיטפונות ולאחר התארגנות וארוחת בוקר מהירה בסביבות 7:00, התחלנו ללכת צפונה לעבר הדיונות. התאורה על הבוקר הייתה מדהימה וכך היה אפשר להנות מהחולות הצבעוניים. למרות החול, הייתה פריחה מדהימה במספר מקומות וגם טופול אדום. אחרי כ1.5 ק"מ חצינו את נחל Rakia והתחלנו לעלות כ 200 מטר על פני כ 3.5 ק"מ דרך הדיונות בתוואי לא קל וחם. מצאנו נקודת מנוחה טובה וזו הייתה הזדמנות טובה למנוחה ארוכה והפסקת קפה. משם התחילה ירידה איטית של כ 2.5 ק"מ לעבר ואדי מלח המרשים שבו מספר מעיינות קטנים ומקומות מוצלים שמתאימים למנוחה. בזמן ההפסקה, הייתה לנו הזדמנות לשתות ממי המעיין ולראות בפעולה את הסבון המדברי בשם יפרוק המדבר. בסביבות 11:00, המשכנו להתקדם אחרי חזרה קצרה של כחצי קמ דרך הקניון, עד שמצאנו מעבר מתאים לגמלים ולאחר כ 3 ק"מ הגענו למאהל בדואי גדול עם מספר חיות משק ובמקום גם פגשנו קבוצה קטנה של תיירים ספרדיים. המשכנו להתקדם עוד כחצי ק"מ עד שהגענו בסביבות 13:00 אל המחנה שלנו שבנתיים לא הוקם בגלל הרוחות העזות שהיו במקום. לאחר מחשבה מרובה, הוחלט להקים את האוהל המרכזי במקום גבוה ומוגן יחסית מרוח ביחס לשאר המקומות למרות הקרבה לאפיק זרימה קצר ולא מסוכן (הוחלט שהרוח העזה יותר בעייתית). לקח לנו כשעה להקים ולחזק אותו כולל חפירת תעלות זרימה עוקפות למקרה של גשם רציני ולאחר מכן התפנינו לארוחת הצהריים והקמת האוהלים הקטנים. הרוח החזקה לא פסקה וראינו את השמיים מתכסים בענני גשם רציניים שבאו מכיוון מערב וגם ראינו אותם במכ"מ הגשם בארץ כי הייתה קליטה סלולרית סבירה. כולם כבר הבינו בשלב הזה שסופה מתקרבת והנעלם היחיד היה עד כמה היא תהיה חזקה. סופת הברקים שהגיעה לקראת החשיכה, שינוי כיוון הרוח הפתאומי שקרה בסביבות 18:00, האוויר הקר שנכנס, הירידה החדה בלחץ הברומטרי והגשם הרציני שהתחיל בסביבות 18:30, אילצו את רובנו (כולל הצוות הלוגיסטי עם הסירים והמחבתות שהמשיכו במקביל גם לבשל את הארוחת ערב וכך גם שמרו על החום באוהל) להתקבץ באוהל המרכזי ולשמור על אופטימיות וגם על האוהל כדי שלא יקרוס מהרוח ולא יכנסו אליו מים. בסביבות 20:00 הגשם הרציני נפסק, וזו הייתה הזדמנות לראות מה מצב האוהלים הקטנים והזרימה בנחל המרכזי שהתחילה די מהר ונשמעה מרחוק עד השעות הקטנות של הלילה. חלק מהאוהלים הקטנים קרסו מהרוח ורובם הוצפו במים מכל הכיוונים ולכן הוצאנו משם את כל הציוד האישי וריכזנו באוהל המרכזי עד כמה שהיה ניתן. כשהגשם פסק לחלוטין בסביבות 21:00, הוצאנו את המזרנים כדי לנסות לייבשם, אך בסופו של דבר נאלצנו לכסות אותם בניילון כדי שאפשר יהיה לישון עליהם למי שלא נשארו באוהל המרכזי. אחרי ארוחת הערב החמה וסידורים נוספים, הרוח והגשם פסקו והיה נראה שהסערה עברה אותנו גם לפי התחזית וגם לפי הלחץ הברומטרי שחזר להיות תקין ולכן התפזרנו לישון עייפים, שבעים ושמחים.


Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
 
EliTheHikerDate: שלישי, 2023-04-18, 12:00 PM | Message # 2
Main Administrator
Group: Administrators
Messages: 458
Status: Offline
יום 4: Wadi Khumela-Gseib-Border

מסלול הליכה בפועל ביום הרביעי:



זמנים - שעת התחלה - 7:30, שעת סיום - 16:00.
משך הליכה - כ 8:30 שעות.
מרחק הליכה - כ 12.5 ק"מ.
שינוי גובה מצטבר - כ 250 מטר עליות/400 ירידות
נקודות שיא - גובה מקסימלי כ 550 מטר , גובה מינימלי כ 250.
הקלטת המסלול בויקילוק
הקלטת המסלול באולטרייל
התמונות בגוגל פוטוס
וידאו קניון הצבעים ביוטוב

תמונות נבחרות:


סיכום היום:
ארוחת הבוקר הייתה כבר במזג אוויר אחר לגמרה ללא רוח וגשם (למרות הכיסוי עננים) והאווירה הייתה בהתאם. לאחר קיפול כל הציוד , צילום משותף ופרידה מהגמלים והמגמל, יצאנו לדרך ומהר מאוד גילינו עד כמה המדבר הופך להיות להרבה יותר צבעוני אחרי הגשם כאשר נכנסנו לנחל Khumela, אבל מצד שני זה הוסיף גם מכשולים לא צפויים של גבים וחול טובעני עם סכנת החלקה בזמן מעקפים. הצבעים העזים רק הלכו והשתפרו ומדי פעם עקפנו מפלים על שבילים צרים ומעניינים. אחרי כ 3 ק"מ, עלינו אל האוכף ואחרי עוד כחצי ק"מ, עצרנו להפסקת בוקר שבה הייתה הזדמנות להתנסות בהדלקת אש בעזרת שיתוף פעולה וכוח החיכוך בלבד. משם התחילה ירידה של כ 1.5 ק"מ לאזור קניון הצבעים שבו המראות רק הלכו והשתפרו ככל שהתקרבנו והפכו לציורים של ממש. הצבעים העזים והמגוונים בתוספת שלוליות טריות עם פריחה יצרו אווירה מיוחדת מאוד. קבוצה גדולה של מטיילים צרפתיים השיגו אותנו במקום והלכו בהמשך די במקביל עד ליציאה מהאזור. קיבלנו כ45 דקות להסתובב חופשי וקבענו ב 12:30 להיפגש ליד הפטרייה הגדולה. ניצלתי את ההזדמנות לחקור 2 ואדיות צדדיים שלא הפסיקו להפתיע עם הצורות, הצבעים והציורים. היה קשה להיפרד מהמקום, אך הזמן התחיל לדחוק ולכן התחלנו להתקדם בירידה מתונה כ 3 ק"מ כאשר בהתחלה הצבעים והציורים ליוו אותנו, אך במהרה נעלמו והוחלפו במפלים וסלעי יסוד מוכרים. ירדנו אל הנחל המרכזי ב Wadi Qseib שהתמלא בגבים מרשימים והגענו במהרה לנקודת הסיום שבה חיכו לנו 2 טנדרים עם ציוד וארוחת צהריים נהדרת. במהרה התברר שאחרי השיטפון, רוב הטנדרים לא הצליחו להיכנס פנימה ולכן נאלצנו ללכת כ3 ק"מ נוספים מעבר לתכנון המקורי שלקחו כשעה בתוואי הנחל עד שיצאנו אל הכביש המרכזי והאוטובוס שחיכה לנו שם. נפרדנו מעיסה והצוות הלוגיסטי ואחרי כשעה כבר עברנו את הגבול בצורה חלקה וכך נגמר עוד טיול לירדן השכנה.

הערות מיוחדות:
*דרגת הקושי הכללית של המסלולים לא הייתה גבוהה ולכן הטיול מתאים לכל אוהבי לכת שמסוגלים ללכת בממוצע כ 15 ק"מ ליום בשטח מגוון עם מעט מכשולים לא טכניים.
*מדובר במסלול די נמוך וחשוף ברובו עם מיעוט מקורות מים ולכן לא יתאים לימים חמים מאוד.
*החל מ 2021, נדרשת הרשמה מוקדמת באתר ירדני לתיאום הביקור.
*החל מ 2018, הירדנים מערימים קשיים בכל מה שקשור ללינת שטח בנחלים ולכן לא מומלץ להעביר בגבול ציוד לינה כלשהו (אוהל, שקש, מזרון).
*החל מ 2014, נדרש סוכן ירדני שיארגן את כל הניירת והVISA של הביקור וניתן לטייל נחלי ירדן עם מדריך מקומי בלבד כאשר בקבוצות של 4 ומעלה אמור להצטרף גם שוטר ממשטרת התיירות כאשר עוברים את המעבר גבול, אך זה תלוי בגודל הקבוצה ואזור הטיול ויכול להשתנות.
*הפניה למעבר גבול בצד הישראלי נמצאת כ 3 ק"מ לפני אילת ויש ליד הגבול חנייה גדולה בחינם על חול/כורכר שבה ניתן להשאיר רכבים, אך יש לקחת בחשבון שבחגים היא יכולה להיות גם מלאה.
*מומלץ לשלם את אגרת המעבר של הצד הישראלי מראש דרך אתר מלגם. חשוב לשים לב שבוחרים את המעבר הנכון (יצחק רבין).
*מעבר הגבול בצד הישראלי/ירדני פתוח בשעות מסויימות בלבד ושעות הפתיחה משתנות בהתאם לעונה וחגים ולכן יש לשים לב ולהגיע בזמן במיוחד בחזרה כדי לא להיתקע בירדן. זמני פתיחה בארץ , בירדן
*המרת שקלים/דולרים לדינרים - ניתן לעשות זאת בצד הישראלי ב CHANGE אך השער גבוה יחסית ויש עמלת המרה לכל פעולה ולכן אם יש אפשרות, כדאי להחליף לפני בארץ או להחליף דולרים בצד הירדני של הגבול (ה CHANGE שם נפתח רק ב 8:00 בבוקר).
*הייתה קליטה סלולרית טובה יחסית (בחברת פרטנר) ברוב המסלול חוץ מהיום הראשון.
*שבילי ההליכה לא מסומנים בסימון כלשהו גם בחלקים של ה Jordantrail, אך בחלק מהמקומות יש רוג'יומים שבדרך כלל עוקפים מפלים/מכשולים אחרים.
*מומלץ מאוד במיוחד בעונות המעבר כשיש סיכוי לגשם, להביא גם תיק גדול שמוגן ממים וגם שקית אטומה לתיק יום שבה אפשר לשים את הדרכון/אלקטרוניקה לכל מקרה.

סיכום הטיול, מסקנות והארות לעתיד:
בגלל השינויים והאיסורים הרבים שירדן מוסיפה כל הזמן בשנים האחרונות, היה מאוד נוח לנסוע עם חברה כמו רדיוס עם ניסיון של שנים והכרות טובה עם השטח והצוותים הלוגיסטיים השונים כדי שבזמן אמת אפשר יהיה לעשות את השינויים הדרושים כדי שהטיול יזרום ולא יפגע בעקבות החלטות כאלה ואחרות בהפתעה של השלטונות המקומיים. הדבר הוכיח את עצמו גם בטיול הנ"ל ולמרות כל ה"הפתעות" של המזג אוויר ושינויי המסלול, יצא לנו טיול מאוד מגוון, מעניין ומיוחד בעיקר הודות למדריכים, המארגנים, הצוות הלוגיסטי וגם החבורה השמחה שהתגבשה בטיול. בטיולים בעונות המעבר חשוב להיות מוכנים מבחינת הציוד לשינוי מזג אוויר קיצוניים ולהתאים את היכולת האישית לאופי הטיול. במקרה הזה, דרגת הקושי לא הייתה גבוהה, אך עדיין נדרש ניסיון התמודדות עם מצבי קיצון והחלטות נכונות של המדריכים בזמן אמת וכך גם היה ודווקא בגלל השינויים הרבים במזג האוויר, נוצרו תנאים מיוחדים כדי לראות את הטבע בשיא ולהנות מהמצב.

עד הטיול הבא........


Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
 
פורום-forum » טיולים בחו"ל - treking out of israel » מסלולי טיול קצרים - short treks » טיול של 4 ימים בירדן בין אזור רג'ף וערנדל (Wadi Abu Orouq-Saif-Aheimar-Wadi Rakia-Al Seeq-Khumela-Gseib)
  • 1 מתוך 1דף מספר
  • 1
חיפוש:


Copyright MyCorp © 2024 | צור אתר אינטרנט בחינם בעזרת uCoz