EliTheHiker | Date: רביעי, 2018-10-10, 1:59 PM | Message # 1 |
Main Administrator
Group: Administrators
Messages: 465
Status: Offline
| שלום לכולם,
חווית הביקור בהווארז: קישור לתמונות בגוגל פוטוס וידאו חגיגות בהווארז וידאו של הטקס ביום ראשון
הביקור בעיר: הגענו להווארז בסביבות 7:00 בבוקר באוטובוס של הלילה שעל הדרך נסע דרך פס בגובה 4150 מטר. אחרי איסוף המזוודות והליכה קצרה , נכנסנו למלון EBONY שאותו הזמנו מראש דרך Booking ללילה אחד. המלון נמצא ממש במרכז העיר בצמוד לכיכר המרכזית Plaza De Armas וקרוב מאוד לרחוב הקניות המרכזי Av. Mariscal Toribio de Luzuriaga . בעלי המלון התגלו כאנשים מאוד נחמדים שעוזרים בכל שאלה ובקשה וגם התנאים והעלות התאימו לנו מאוד ולכן החלטנו להמשיך ולשהות במקום בכל מהלך הטיול בין הטרקים וכך יצא שישנו בסה"כ כ 10 לילות במלון. אחרי התמקמות, מנוחה וארוחת צהריים, התחלנו את סבב הסוכנויות עבור טרק הוואיוואש. למחרת בבוקר נסענו ללגונה וילקקוצ'ה ואחרי הצהריים המשכנו את הסיבוב בעיר היפיפיה שמסביבה רכסי הרים מרשימים. קפצנו לסניף של Movistar כדי לקחת 2 סימים מקומיים ולהפתעתנו גילינו את נבכי הביורוקרטיה הפרואנית והחוסר תקשורת באנגלית אפילו בסניף המרכזי. אחרי כשעה של טרטורים, בירורים, הסברים, חתימות ואפילו טביעות אצבע, גילינו כי רק קו אחד הופעל כמו שצריך ועם כל הרצון הטוב, לא הצלחנו להבין למה השני לא עובד, כאשר הטענה המרכזית הייתה שייקח זמן (בפועל לא עבד גם בהמשך). מה שהפתיע במיוחד בעיר, זה שכמעט כל ערב היו צעדות ומחאות שונות (כגון חסימת כבישים על ידי נהגי מוניות) של קבוצות שונות בגילאים מגוונים, קבוצות בתחפושות שונות, קבוצות אחרות מטעמים פוליטיים או בעקבות הבחירות ברחוב הראשי. אחרי יומיים נוספים שבהם טיילנו בלגונות צ'ורופ ואחואק, עזבנו את העיר לטובת 11 ימים בטרק הוואיוואש. חזרנו בסיום הטרק אל אותו המלון ולמחרת בבוקר עשינו יום מנוחה שכלל הסתובבות ברחובות הצבעוניים של העיר, ביקור בכנסיות הצנועות, במתחם השוק הגדול והמפתיע ובטיילת על הנהר שלאורכה פסלים רבים ומגוונים. במהלך היום על עשינו גם סבב סוכנויות נוסף עבור טרק האלפמיו המתוכנן וגם חגגנו את ערב ראש השנה במסעדה. למחרת השארנו את בגדי הטיולי במכבסה (יום לפני היה הכל סגור) ונסענו לקרחון פסטורורי למרות שהתכנון המקורי היה לנסוע לעתיקות Chavin (הסתבר שסגור בימי שני). למחרת עזבנו את העיר שוב לטובת 9 ימי טרק באלפמיו/סנטהקרוז וחזרנו אליה לאותו המלון בסיומו. רוב החברים שלא עשו את האלפמיו, נסעו לאזור קוסקו או הביתה , אך אנחנו החלטנו למצות את האזור עד הסוף ואחרי ביקורות גרועות על Chavin, ויתרנו על העתיקות והחלטנו לעשות יום אחד של מנוחה שכלל שוטטות בעיר באזורים פחות מרכזיים ולנסוע לעוד שני טיולי יום בלגונות פרון ו69 כדי לזכות בזוויות נוספות על ההרים המפורסמים. זכינו לראות פינות פחות מתופחות של העיר, אך מצד שני גם לראות בתי חימר/בוץ עתיקים מול מבנים מודרניים מעוצבים. בערב של היום השלישי, עזבתי את הווארז באוטובוס לילה שהפתיע לטובה והגיע ללימה אחרי כ 7:00 שעות בלבד (לעומת 8:30 בנסיעה מלימה להווארז).
הערות מיוחדות: *הווארז נמצאת בגובה ממוצע של כ 3050 מטר ובה כ 120000 תושבים כאשר רובם נוצרים דוברי ספרדית פרואנית שקצת שונה מהספרדית בספרד. *ניתן להגיע אל העיר באוטובוס וטיסה (שדה תעופה קטן נמצא כ 20 דקות מחוץ לעיר ויש טיסות פעם בכמה ימים), אך בגלל הגובה הרב, עדיף להגיע עם האוטובוס כדי לתת לגוף להסתגל יותר בהדרגתיות. *העיר הפתיעה לטובה בתחום תיירות הפנים. רוב הזמן גם בימי עבודה רגילים, הרחובות המרכזיים היו הומי אדם גם ביום וגם בערב עד השעות הקטנות של הלילה. בגלל אופי העיר , מומלץ לבחור חדרי לינה עם חלונות לחצרות פנימיים, במיוחד אם לנים במרכז העיר. *כדאי לקחת במלונות/סוכנויות מפת כיס קטנה של העיר (Check Huaraz - The handy map and guide) שבה יש הרבה מידע מועיל על העיר וגם מיקום קווי ה Colectivo ליעדים שונים. *כל יום ראשון בבוקר יש טקס (בכיכר הראשית של העיר) של הצבא, המשטרה והרשויות המקומיות עם הרמת דגל ששווה לראות. *מסעדות מומלצות שבהן היינו ונהנו: Chilli Heaven ,Cafe Andino Trivio, EL Fogon, Luigi`s Pizza. *יש לשים לב שחלק מהסוכנויות שינו את המיקום שלהן ולא תמיד זה מעודכן במפות גוגל/אחר ולכן יש לבדוק מראש או לברר ב Tourist Information שנמצא בכיכר המרכזית בעיר. *כל המכבסות (ניסינו 4 שונות) בעיר סגורות בימי ראשון. *אתר העתיקות Chavin סגור בימי שני. *גילינו כי יותר משתלם להוציא דולרים בכרטיסי אשראי ולהחליף ב Change, אך חלק מהבנקים לוקחים עמלה גבוה על משיכת דולרים וחלקם מגבילים את הסכום ל 300$ למשיכה (כנראה ליום).
תמונות היום:
טיול של חצי יום ללגונה וילקקוצ'ה: הכנה: התארגנות עצמית עם הסעה ציבורית. מיקום ותנאי הדרך: כ 8 ק"מ (קו אווירי) דרומית להווארז. נסיעה על אספלט סלול. דרכי הגעה: הגעה מהווארז לתחילת/סוף המסלול של לגונה וילקקוצ'ה בגשר של San Nikolas וחזרה - כ 20 דקות נסיעה במונית שירות COLECTIVO לכל כיוון מהכביש המרכזי 3N כאן. מרחק/זמן הליכה: 7 ק"מ/5 שעות. עליות/ירידות: 600/600 מטר. גובה מינימלי/מקסימלי: 3750/3150 מטר. קישור לתמונות בגוגל פוטוס קישור להקלטה בויקילוק קישור להקלטה בגיפיאסיס עלויות: כ 1 סול לכל כיוון בנסיעה משותפת Colectivo. מפות: דיגיטליות.
מהלך היום: אחרי ארוחת הבוקר, יצאנו מהמלון והגענו לרחוב הראשי שבו היינו אמורים לתפוס את המונית הציבורית בסביבות 8:30 בבוקר ואכן אחרי מספר דקות הגיעה מונית שהייתה למזלנו כמעט ריקה. אחרי נסיעה של כ 20 דקות יצאנו באזור העיירה San Nikolas ליד הגשר. חצינו את הנהר, התארגנו והתחלנו לטפס לאט לאט בשביל רחב ונוח עם נקודות עצירה נוחות למנוחה. זכינו ביום שמשי וקריר ולכן העלייה הייתה יותר קלה מהצפוי כאשר על הדרך עברנו דרך שדות מעובדים רבים ובתים של מקומיים. היה נראה שהעלייה לא מובילה לשום מקום, אך אחרי מאמץ קצר נוסף, הגענו אל היעד ופתאום ראינו כמות די גדולה של מטיילים סביב הלגונה. למרות שהאגם יחסית קטן, מצאנו פינה נחמדה לשבת, לאכול צהריים ולהנות מתה/קפה חמים ואננס ענק שסחבנו מלמטה. אחרי המנוחה, עשינו סיבוב נוסף סביב הלגונה הקטנה בשביל הנופים והצילומים והתחלנו לרדת באותה הדרך חזרה. באחד הצמתים איבדנו את השביל וירדנו דרך שביל עזים מקומי שבסופו של דבר הגיע לאותו המקום. גם בחזרה היה לנו מזל ותפסנו מונית ציבורית די מהר חזרה לעיר.
הערות מיוחדות: *הטרק מתאים להיות מסלול התאקלמות ראשון בגלל המרחק היחסית קצר והגבהים ה"בינוניים". *ברוב המקומות, השביל מאוד ברור למרות שאין סימון כלשהו. יש לשים לב לפניות כאשר עוברים ליד הבתים כדי לא לאבד את השביל. אם לא בטוחים, אז אפשר תמיד לשאול את המקומיים על וילקקוצ'ה. *השביל יכול להיות די עמוס כי כמעט כולם עושים אותו ולכן מומלץ להתחיל מוקדם במידת האפשר. *על השביל הייתה קליטה כמעט מלאה רוב הזמן.
תמונות היום:
טיול יום ללגונה צ'ורופ: הכנה: התארגנות עצמית עם הסעה פרטית. מיקום ותנאי הדרך: כ 12 ק"מ (קו אווירי) מערבית להווארז . נסיעה על אספלט סלול עד קצה העיר הווארז ואז דרך אפר משובשת (כ 18 ק"מ נסיעה לתחילת/סוף מסלול). דרכי הגעה: הגעה מהווארז לתחילת/סוף המסלול של לגונה צ'ורופ ליד העיירה Pitec וחזרה - כשעה נסיעה במונית שירות פרטית לכל כיוון מהרחוב Antonio Raymondi כאן. מרחק/זמן הליכה: 7 ק"מ/6.5 שעות. עליות/ירידות: 800/800 מטר. גובה מינימלי/מקסימלי: 4550/3850 מטר. קישור לתמונות בגוגל פוטוס קישור להקלטה בויקילוק קישור להקלטה בגיפיאסיס וידאו נסיעה ללגונה וידאו לגונה צ'ורופ והסביבה עלויות: כ 15 סול לכל כיוון בנסיעה פרטית ו 30 סול כניסה לפארק. מפות: דיגיטליות.
מהלך היום: לאחר שביררנו ואמרו לנו שאין הסעות ציבוריות סדירות לתחילת המסלול ב PITEC (מה שהתברר כנכון חלקית), הזמנו הסעה פרטית מאחת הסוכנויות וכך קיבלנו גם נהג קבוע שחיכה לנו בסוף המסלול בשעה שקבענו איתו. בגלל אורך המסלול, ביקשנו במלון לקבל ארוחת בוקר מוקדמת (בסביבות 7:00) ולאחר כחצי שעה יצאנו לדרך עם ההסעה הפרטית. בגלל העבודות בכביש סביב Pitec, הנהג נאלץ לעשות סיבוב די גדול וזה לקח כשעה (במקום 30 דקות) ולכן התחלנו ללכת יחסית מאוחר עם עוד מטיילים שהגיעו ב2 מוניות אחרות. הכביש היה סגור בחלקו, ולכן יצאנו מהרכב כ 2 ק"מ לפני היעד והתחלנו ללכת כחצי ק"מ על הכביש עד שפגשנו פקח מקומי שגבה כסף עבור הכניסה לפארק (כולל רישום מהיר) והפנה את המטיילים לשביל עוקף. התחלנו את העלייה בצורה מתונה בין השדות והאורנים הצעירים והתקרבנו לאט לאט לעבר ההרים עם הרבה הפסקות על הדרך. חלק מהחברה המהירים התקדמו קדימה והאחרים לקחו את הזמן תוך כדי התבוננות בנוף המדהים שמסביב. אחרי כ 2.5 ק"מ מההתחלה, הגענו לאזור שבו נאלצנו לעקוף את המפלים בעזרת שהיו במקום. הדבר לקח זמן, אך לא היווה בעיה כלשהי, ומהר מאוד הגענו לאזור הקמפינג בגובה 4373 שדרכו עובר הנהר שנוצר אחרי המפל של הלגונה. משם העלייה הפכה להיות יותר תלולה ובין עצי הפולילפס המשיכו להתחבא מכשולים נוספים שהיה צריך לעבור. הפיצוי בא בסוף העלייה כאשר התחלנו לראות את פאתי הלגונה המרשימה. בהתחלה כשהגענו, הייתה רוח מאוד חזקה וקרה ולכן החברה שהגיעו ראשונים וחיכו לנו כחצי שעה, החליטו ללכת למטה. אנחנו מצאנו פינה יחסית מוגנת מרוח והחלטנו לעשות מנוחה עם הפסקת צהריים. למזלנו, הרוח פסקה די מהר וזה נתן לנו הזדמנות להצטלם בנוחות ולהמשיך הלאה. חלק ירדו באותה הדרך וחלקנו החלטנו לעלות לתצפית ה Mirador כ 50 מטר נוספים כדי לראות את האגם ורכס ההרים מלמעלה. היה שווה לעלות לשם, ואחרי מנוחה קצרה וצילומים, המשכנו לאורך השלוחה בדרך נוחה שבהמשך, אחרי כ 1 ק"מ ירדה בתלילות לעבר נקודת המפגש עם השביל המרכזי. כך בעצם עקפנו את המפלים והמשכנו באותה הדרך עד לנקודת המפגש שבה חיכתה לנו המונית. על הדרך קיבלנו הודעה מהחברה שהגיעו ראשונים, שהם תפסו טרמפ עם מונית אחרת ולכן יכולנו לאסוף טרמפיסטים על הדרך שחיפשו להצטרף להסעה בחזרה לעיר.
הערות מיוחדות: *בטיול שלנו היו עבודות על הכביש ולכן נאלצנו להתחיל כ 2 ק"מ לפני ההתחלה הרשמית על שביל צדדי ולעלות כ 1.5 ק"מ עד המפגש עם השביל הרשמי, אך אם יש אפשרות, עדיף ללכת בשביל הרשמי שנחשב ליותר יפה. *אם נוסעים עם הסעה ציבורית, אז צריך לבדוק את הזמנים כי לשם יש רק מוקדם בבוקר ובחזרה יש עד שעה מסויימת (לפי מה שראינו, האחרונה הייתה סביב 15:30) *ביום זה יש עליה של כ 800 מטר וגם מגיעים לגובה של כ 4450 מטר ולכן זה לא מומלץ כיום התאקלמות ראשון. *יש מספר צינורות/חבלים קבועים שבהם נעזרים כדי לטפס/לרדת את המפלים , אך למטייל ממוצע שרגיל לדרגיות בטיולי הארץ, הדבר לא יהווה מכשול רציני. *רוב האנשים יורדים באותה הדרך כמו העלייה, אך יש שביל אחר שאיתו ניתן לעלות כ 50 מטר מהאגם לתצפית Mirador ואז ללכת לאורך השלוחה עם התצפיות המרשימות ולהתחבר חזרה לשביל המרכזי כ 1 ק"מ אחרי. *על השביל הייתה קליטה חלקית בלבד רק בחלק התחתון של השביל. *אם מפספסים את ההסעה הציבורית האחרונה, אז אפשר לרדת דרך שביל ברור מאזור Pitec לעיירה Llupa ( או Unchos) במשך כ 3-4 ק"מ ולתפוס משם טרמפים או הסעה אחרת.
תמונות היום:
טיול יום ללגונה אחואק: הכנה: התארגנות עצמית עם הסעה ציבורית. מיקום: כ 9 ק"מ (קו אווירי) צפו-מערבית להווארז. נסיעה על אספלט סלול עד קצה העיר הווארז ואז דרך אפר משובשת (כ 8 ק"מ נסיעה לתחילת/סוף מסלול). דרכי הגעה: הגעה מהווארז לתחילת/סוף המסלול של לגונה אחואק בעתיקות Willkawain או הכפר Paria וחזרה - כחצי שעה נסיעה במונית שירות COLECTIVO לכל כיוון. מרחק/זמן הליכה: 11 ק"מ/7 שעות. עליות/ירידות: 1250/1250 מטר. גובה מינימלי/מקסימלי: 4600/3400 מטר. קישור לתמונות בגוגל פוטוס קישור להקלטה בויקילוק קישור להקלטה בגיפיאסיס עלויות: כ 1.5 סול לכל כיוון בנסיעה משותפת Colectivo. מפות: דיגיטליות.
מהלך היום: אחרי יומיים של מסלולי התאקלמות, 2 חברה לא הרגישו טוב (כאבי בטן וברכיים) והחליטו להישאר ולנוח בעיר ובצק, כי השביל התגלה כעלייה/ירידה אחת תלולה וארוכה שהייתה יותר קשה מההליכה הממוצעת ביום במסלול הוואיוואש עצמו. אנחנו קבענו עם המלון שניקח הפעם ארוחת בוקר ארוזה איתנו ויצאנו בסביבות 6:30 לתפוס מונית ציבורית לתחילת המסלול. אחרי נסיעה של כחצי שעה, הגענו לתחילת המסלול והתחלנו לעלות בשביל מסודר וברור שבהתחלה היה די מתון ולאחר מכן בהדרגה הפך להיות תלול יותר ויותר. עם ההתקדמות העלייה, גם הנוף מסביב התחיל להשתפר ואחרי כ 1000 מטר של עלייה, הגענו לנקודת תצפית ומנוחה נחמדה לעבר כל העמק. בהמשך, השביל הפך להיות סלעי מאוד ודי נוח לעלייה ולכן תוך כ 40 דקות, הגענו לסוף המסלול עם בקתה קטנה שמשקיפה על הלגונה היפה שהוסתרה בגובה של כ 4600 מטר בהרים. כל הדרך למעלה לא ראינו אפילו מטייל אחד וחשבנו שזה כנראה בגלל שהתחלנו את ההליכה די מוקדם, בפועל זה היה נכון חלקית, כי כשסיימנו את ארוחת הצהריים, מנוחה וצילומים, התחלנו לרדת למטה ואז ראינו מספר מצומצם מאוד של מטיילים שהגיעו מולנו בעלייה. הירידה הייתה באותו השביל כאשר על הדרך פגשנו עדר גדול של כבשים ועזים. סיימנו את הירידה הארוכה ותלולה בסביבות הצהריים ותפסנו מונית די מהר שנסעה בהתחלה לכיוון מנוגד, אך אחרי כ 15 דקות של נסיעה ואיסוף של אנשים מהכפר הסמוך, חזרה באותה הדרך וירדה חזרה להווארז.
הערות מיוחדות: *בחלק מהסוכנויות המליצו לנו לא ללכת למסלול הזה בקבוצות קטנות או בבודדים בגלל מקרי שוד שקרו בשנים הקודמות באזור תחילת המסלול. *המליצו לנו לשים לב לכלבים משוטטים באזור המסלול ולהתרחק מהם, אך כמעט ולא ראינו כאלה. *המוניות הציבוריות אוספות אנשים גם מהכפרים הסמוכים ל Willkawain ולכן יתכן שכיוון הנסיעה יהיה שונה ולא רק למטה ישירות.
תמונות היום:
טיול יום מנוחה לקרחון פסטורורי: הכנה: יציאה דרך חברה Amazing Huayhuash. מיקום: כ 60 ק"מ (קו אווירי) דרום-מערבית להווארז. נסיעה על אספלט סלול של כ 40 ק"מ ואז בדרך אפר משובשת כ 30 ק"מ נוספים. דרכי הגעה: כ 3 שעות במונית פרטית מאורגנת על ידי חברת תיירות כולל עצירה באחד הכפרים בדרך לארוחת בוקר. מרחק/זמן הליכה: 4 ק"מ/2.5 שעות. עליות/ירידות: 200/200 מטר. גובה מינימלי/מקסימלי: 5020/4850 מטר. קישור לתמונות בגוגל פוטוס קישור להקלטה בויקילוק קישור להקלטה בגיפיאסיס וידאו מהגייזר הקטן על הדרך עלויות: כ 500 סול לכל הקבוצה עם מדריך פרטי דובר אנגלית (בקבוצה לא פרטית עולה כ 80 סול ליחיד). מפות: דיגיטליות.
מהלך היום: אחרי שסיימנו את הוואיוואש ונשאר יום מנוחה פנוי, תכננו לנסוע לעתיקות Chavin , אך בגלל שזה נפל על יום שני (בימי שני האתר סגור), שינינו את התוכניות בהמלצת מספר סוכנויות ולקחנו מדריך פרטי דובר אנגלית כדי לנסוע לאזור הקרחון Pastoruri. יצאנו מהמלון אחרי ארוחת הבוקר עם מונית פרטית ואחרי נסיעה ארוכה של כ 3 שעות, הגענו לאזור הקרחון. התחלנו ללכת בשביל סלול ונוח במגמת עלייה קלה כאשר בדרך עברנו במספר אגמים קטנים ואזורים עם מאובנים שונים על האבנים. מהר מאוד הגענו לקרחון המרשים ולמזלנו היו מאט מאוד אנשים כך שניתן היה לצלם בלי הפרעות ולעשות ארוחת בוקר נינוחה. בזמן ההליכה חזרה בדרך מעגלית עם הקירות הצבעוניים, נתקלנו במאובנים נוספים ומרשימים ולקראת ההגעה חזרה לחניון התחלנו להרגיש את עומס התיירים הרבים שהגיעו למקום. לאחר נסיעה של כשעה חזרה, עצרנו ליד שלט קטן והלכנו לראות תופעה מעניינת של עצי ה Puya raimondii המרשימים שגדלים רק בגבהים מעל 3000 מטר, מגיעים לגובה של כ 30 מטר, חיים כ 200 שנה ואחרי 60 שנה מתחילים לפרוח לראשונה. המדריך סיפר לנו כי בשנים האחרונות חסרים גשמים באזור ובאחת השנים השכונות, כל הפרחים נבלו והצבע של העצים המבוגרים הפך להיות חום/צהוב במקום ירוק כמו שרואים בעצים הצעירים. אחרי הביקור במקום, עברנו לצד השני של הכביש כדי לראות ביצה מעניינת שבימים שמשיים נצבעת בצבעים עזים, אך לצערנו קיבלנו יום מעונן. בהמשך, אחרי נסיעה קצרה נוספת, עצרנו לראות גייזר קטן בצידי הדרך, ואחר כך המשכנו בדרכינו חזרה להווארז. על הדרך, עצרנו במסעדת תיירים (שהומלצה על ידי הסוכנות) לארוחת צהריים שהייתה אכזבה גדולה לרוב הסועדים ולכן לטעמי לא מומלצת בכלל.
הערות מיוחדות: *יש לשים לב שלא שווה לנסות להגיע לשם בתחבורה ציבורית ועדיף לקחת טיול מאורגן דרך סוכנות בגלל העלות הנמוכה של הטיול. *במהלך הנסיעה חזרה, עצרנו באזור העצי Puya raimondii וזה מחזה מאוד מיוחד לראות עצי דקל הפוכים בגובה כ 30 מטר, ולכן ממליץ לסכם את נושא הביקור שם מראש כדי שישאר מספיק זמן לזה. *בדרך חזרה עצרנו במסעדה מקומית של תיירים שכולם עוצרים שם והאוכל היה שם ברמה מאוד נמוכה ולכן מניסיוננו, לא מומלץ.
תמונות היום:
טיול יום מנוחה ללגונה פרון: הכנה: יציאה דרך חברה Golden Expedition. מיקום: כ 60 ק"מ (קו אווירי) צפונית להווארז. נסיעה על אספלט סלול של כ 70 ק"מ ואז בדרך אפר טובה כ 30 ק"מ נוספים. דרכי הגעה: כ 3 שעות לכל כיוון במיניבוס פרטי מאורגן על ידי חברת תיירות כולל עצירה בעיירה Caraz בדרך לשם. מרחק/זמן הליכה: 2 ק"מ/2 שעות. עליות/ירידות: 200/200 מטר. גובה מינימלי/מקסימלי: 4350/4150 מטר. קישור לתמונות בגוגל פוטוס קישור להקלטה בויקילוק קישור להקלטה בגיפיאסיס וידאו מהתצפית ללגונה והסביבה עלויות: כ 50 סול עם סוכנות כולל התשלום לפארק. מפות: דיגיטליות ונייר.
מהלך היום: אחרי שסיימנו את הסובב אלפמיו/סנטה קרוז, נשארו עוד יומיים להעביר בסביבה ובגלל שלא הצלחנו לראות את הצד הצפוני של ההר המפורסם (Paramount (Artesonraju באותו הטיול בגלל מזג האוויר, הציעו לנו לנסוע ללגונה פרון כדי לראות אותו מהצד הדרום-מזרחי. אחרי ארוחת הבוקר במלון, אספה אותנו המונית של חברת התיירות ונסענו לכיוון הלגונה תוך כדי שאנחנו עוצרים על הדרך בתצפית על ההר הכי גבוה (6768 מטר) באזור ה huascaran sur ובעיירה Caraz לטעימות של הגלידה המקומית. בהמשך פנינו לדרך אפר רחבה, שהובילה אחרי אין ספור פיתולים לכניסה לפארק Huascaran ואחרי ששילמנו דמי כניסה, המשכנו בנסיעה והגענו ממש עד הלגונה עצמה. משם ניתן היה ללכת בשביל נוח שהולך לאורך הלגונה וצופה אל האגם או שלעלות כ 150 מטר לתצפית מורינה על האגם וההרים מסביב. למזלנו הרע, שוב היה יום מעונן ובכל זאת החלטנו לעלות למעלה לתצפית. העלייה הייתה די פשוטה ומסודרת והזווית צפייה על האגם פרון השתנתה כל הזמן. אחרי שהגענו לנקודת הקצה, שמנו לב שבמפה יש נקודה נוספת ויותר גבוהה שאליה ניתן להגיע, ובגלל שהיה מספיק זמן התקדמנו עוד כ 50 מטר במעלה המורינה (Morena Dam) כדי לראות יותר טוב את הסביבה. מדי פעם העננים נפתחו, ונתנו הצצה חלקית להרי Pyramid ו Paramount המושלגים. סיימנו את הטיול בנסיעה רגועה ונוחה בחזרה להווארז.
הערות מיוחדות: *יש לשים לב שלא שווה לנסות להגיע לשם בתחבורה ציבורית ועדיף לקחת טיול מאורגן דרך סוכנות בגלל העלות הנמוכה של הטיול. *הנסיעה הארוכה של כ 3 שעות לכל כיוון, לא מצדיקה לטעמי את הביקור הקצר של השעתיים בלגונה פרון במיוחד אם עושים גם לגונות אחרות. *אם נוסעים לשם בתחבורה פרטית/טרמפים, אז אפשר לעלות חלק מהדרך אחרי הביתן של התשלום על שבילי הליכה שנראו מהצד מאוד מרשימים.
תמונות היום:
טיול יום ללגונה 69: הכנה: יציאה דרך חברה Golden Expedition. מיקום: כ 60 ק"מ (קו אווירי) צפונית להווארז. נסיעה על אספלט סלול של כ 60 ק"מ ואז בדרך אפר טובה כ 30 ק"מ נוספים. דרכי הגעה: כ 3 שעות לכל כיוון במונית פרטית מאורגנת על ידי חברת תיירות כולל עצירה במסעדה באחד הכפרים בדרך לשם וחזרה. מרחק/זמן הליכה: 13 ק"מ/6 שעות. עליות/ירידות: 1250/1250 מטר. גובה מינימלי/מקסימלי: 4900/3900 מטר. קישור לתמונות בגוגל פוטוס קישור להקלטה בויקילוק קישור להקלטה בגיפיאסיס עלויות: כ 60 סול עם סוכנות כולל התשלום לפארק. מפות: דיגיטליות ונייר
מהלך היום: בגלל אורך המסלול ומרחק הנסיעה, יוצאים אליו ב 5:00 בבוקר ולכן לקחנו מהמלון ארוחה ארוזה ויצאנו לנקודת המפגש. באופן מפתיע, הגיע בעל הסוכנות ברכב קטן והקפיץ אותנו לנקודת הפגישה עם המיניבוס שהיה מלא. יצאנו לדרך, ואחרי כשעתיים של נסיעה עצרנו במסעדה קטנה באחד הכפרים על דרך אפר לארוחת בוקר. אחרי נסיעה נוספת, תשלום כניסה לשמורה ועצירה קצרה לצילומים בלגונה Chinancocha , הגענו לתחילת המסלול. קבענו עם המדריך להיפגש חזרה ב 15:00 בנקודת ההתחלה והלכנו קדימה כאשר הוא נשאר ללכת עם האטיים ביותר. בהתחלה ירדנו מעט דרך יער עצי הפולילפס לשביל נוח שנמשך במגמת עלייה מתונה מאוד במשך כ 2 ק"מ לאורך הנהר ולאחר מכן התחלנו לעלות בצורה תלולה בשביל ברור, כאשר מפלים שונים צצים מהצדדים. לאחר עלייה לא קטנה, השביל התיישר מעט ועבר דרך אגמון קטן ויפה עם הרים לבנים מסביב. לאחר מכן ההליכה המשיכה במגמת עלייה מתונה ואז שוב הפכה לתלולה עד ההגעה הצדדית ללגונה המפורסמת 69 שבהחלט מצדיקה את הפרסום הטוב שלה. הגעתי למקום אחרי כשעתיים של הליכה בלי בעיות גובה (אחרי שני טרקים גבוהים וארוכים) וידעתי שייקח לשאר חברי הקבוצה עוד הרבה זמן להגיע כי לרובם זה היה טיול התאקלמות. אחרי כשעה של מנוחה והתבוננות בצבעים המשתנים של האגם בהתאם לתאורה, ביקשתי מחבר שיודיע למדריך שאני מתקדם ועולה לשביל עליון כדי לראות את הנופים מלמעלה ואגיע בדרך אחרת שמצאתי במפה חזרה לנקודת המפגש. העלייה של כ 300 מטר נוספים מהאגם הייתה די תלולה, אך הנופים מסביב פיצו על כך. השביל היה די ברור, כאשר חלקו היה עם אדמה רגילה ונוחה להליכה וחלקו עם שבילי סלעים בגדלים שונים. אחרי כשעה של הליכה, התחלתי לראות את אזור ההר Pisco שאליו עושים טיפוס קרח מהבייס קאמפ. הגעתי לאזור התצפית על האגם הקטן והבקתה Peru ולאחר התבוננות במפה, הגעתי למסקנה שצריך לחתוך פינה די גדולה ולא להגיע דרך השביל הרגיל אל הבקתה כדי להספיק ולהגיע בזמן לנקודת המפגש. בהתחלה ההליכה הייתה על שביל מרוג'ם ודי נוח, אך היה קשה לעקוב אחרי השביל בגלל אופי הצמחייה והסלעים ולכן מהר מאוד מצאתי את עצמי הולך על שבילי עזים לא ברורים לכיוון השביל המרכזי. היה צורך לעקוף מספר מצוקים ואחרי כ 40 דקות התחברתי לשביל המרכזי מהבקתה שירד בתלילות לעבר העמק המרכזי. אחרי כ 50 דקות נוספות, הגעתי למפגש עם שאר הקבוצה בשעה המתוכננת וחזרנו עם ההסעה חזרה להווארז.
הערות מיוחדות: *יש לשים לב שלא שווה לנסות להגיע לשם בתחבורה ציבורית ועדיף לקחת טיול מאורגן דרך סוכנות בגלל העלות הנמוכה של הטיול. *לא שווה לקחת ארוחת בוקר מהווארז כי עוצרים בדרך (גם לשם וגם בחזקה) במסעדה מקומית שמספקת סנדביצ'ים וקפה/תה בבוקר וארוחות מלאות וטובות אחרי הצהריים במחירים זולים. *העלייה מהאגם לבייס קמפ וירידה בדרך אחרת כפי שעשיתי, לא כלולה במסלול הרגיל ומתאימה רק לאנשים בכושר טוב, עם ניסיון הליכה בלי שבילים ואחרי התאקלמות. באופן עקרוני, אם אין שלג על המסלול, אז אין מכשולים מיוחדים שדורשים ציוד טכני כלשהו כדי ללכת שם.
תמונות היום:
Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
|
|
| |
EliTheHiker | Date: רביעי, 2018-10-31, 2:54 PM | Message # 2 |
Main Administrator
Group: Administrators
Messages: 465
Status: Offline
| ביקור קצר בלימה: קישור לתמונות בגוגל פוטוס
הביקור בעיר: אחרי שיצאנו משדה התעופה, לקחנו מונית פרטית גדולה ישירות לתחנה המרכזית של האוטובוסים במרכז ה Plaza Norte באחת מתוך ה3 סוכנויות של המוניות שנמצאות במבנה של הטרמינל נחיתות. הנסיעה לקחה כ 15 דקות והיו לנו כשעתיים להעביר עד האוטובוס להווארז ולכן קפצנו לקניון הגדול והשוק שממש צמודים לשם. בחזרה מהווארז ללימה, הגעתי בנסיעה של אוטובוס הלילה לתחנה המרכזית של חברת Cruz del Sur שנמצא במרכז העיר ומשם הלכתי ישירות למרכז לפגוש חברים שכבר הגיעו ללימה לפני מספר ימים. יצאנו לטייל באזור הטיילת המפורסמת על הים שמחולקת לשני חלקים עיקריים, העליון והתחתון. בחלק העליון יש הרבה פארקים ירוקים וביניהם פארק רבין, פארק האהבה, פארק ספורט ופסלים שונים ומשונים כאשר לכל אורך הטיילת יש תצפיות נחמדות לכיוון הים והחצי אי וקניון גדול בתוך ההר בשם Larco Mar. בחלק התחתון של הטיילת יש מועדון גלישה וגם אזור גדול עם מסעדות על הים וליידו שקנאים גדולים ורעבים. בין הטיילות יש הפרש גובה לא קטן וקיימים חיבורים של גשרים ומדרגות תלולות במספר מצומצם של מקומות. אחרי מספר שעות של הסתובבות בטיילת והסביבה, הלכנו לאכול צהריים וחזרנו למלון כדי להתארגן לנסיעה. הזמנו דרך המלון מונית UBER שעלתה כ 45 סול, ואחרי כ 40 דקות של נסיעה הגענו לשדה תעופה וכך עוד טיול מוצלח נגמר.
הערות מיוחדות: *לי לא היה מספיק זמן לבקר בכל נקודות העניין המעניינות בעיר, אך בנוסף לביקור בטיילת מומלץ בהחלט להגיע ל: העיר העתיקה, איי פלומינו – שייט לאיים ושחייה עם אריות ים, פארק המזרקות - Parque De Los Aguas, פארק קנדי - Parque Kennedy, רחוב הפיצות - Calle De Las Pizzas, כיכר גוטיירז - Ovalo Gutierrez, כיכר Plaza de Armas, אתר ארכיאלוגי - Huaca Pucllana, המנזר הפרנסיסקני - Monesterio de San Fransisco, מוזיאון הזהב - Museo de Oro והמוזיאון הלאומי - Museo de la Nación *חשוב לשמור את כל התיקים על הגב, קשורים או בשמירת חפצים, ידוע כי בלימה יש מכת גניבות די חמורה. לאחד החברה היה מקרה חריג שבו הגיע עם האוטובוס לילה ללימה לתחנה המרכזית והתיישב לאכול באחת המסעדות המקומיות ליד התחנה. תוך זמן קצר זרקו לידו מספר שטרות וכאשר שאלו האם זה שלו, מהצד השני גנבו את התיק הקטן עם כל המסמכים. למזלו, הוא חשד שמשהו פה לא כשורה ורץ אחרי הגנב עד שזרק את התיק. *בלימה רוב הזמן יש ערפל כבד שלפעמים מטפטף מעט כאשר אחוזי הלחות עולים. לקראת הצהריים יש את הסיכוי הכי טוב לראות מבעד לערפל ולצלם. *רוב המחירים בלימה משמעותית יותר גבוהים מאשר באזור הווארז. *יש לשים לב שמוניות UBER מאוד נפוצות בלימה , אך לא תמיד הם יוכלו להיכנס לשדה תעופה כמו מונית רגילה.
תמונות היום:
מיטב התמונות: מיטב התמונות מהביקור בלימה/הוארז מיטב התמונות מטיולי היום בלגונות והקרחון
הערות כלליות לטיולי יום באזור הווארז *סדר העדיפויות המומלץ של הטיולי יום לצורך התאקלמות לקראת טיולים ארוכים יותר באזור הווארז: וילקקוצ'ה או פרון או פסטורורי, צ'ורופ או 69, אחואק. *מבחינת היופי , לטעמי הלגונות הכי יפות ומיוחדות היו צ'ורופ ו 69 , אך זה הכל תלוי במזג האוויר באותו היום שלא תמיד אפשר לנחש מראש ולכן כדאי להשאיר מספיק ימים כדי לדגום גם טיולים אחרים. *רוב המדריכים של הטיולי היום הם דוברי ספרדית בלבד ובמקרה הטוב ידעו אנגלית בסיסית מאוד. אם רוצים הדרכה באנגלית, אז נדרש לקחת טיול פרטי שגם יעלה בהתאם. *לטיולים רחוקים כמו פסטורורי, פרון, 69 ועתיקות צ'אבין לא משתלם לנסוע עם הסעה ציבורית כי המחירים של הטיולים המאורגנים די זולים ודומים כי הסוכנויות מאחדות את כל ההסעות וממלאות את המוניות למקסימום.
Hikers must anticipate the worst to enjoy the best - Eli TheHiker
|
|
| |